Abstract
In dit rapport zijn op basis van data uit acht door het CfPB geëvalueerde projecten ondergrenzen en bovengrenzen opgespoord in percentages (on)tevreden medewerkers, per thema en per item. Ook is gekeken naar gemiddelde percentages over alle acht projecten. Tevens is gezocht naar verklaringen voor overeenkomsten en verschillen in (on)tevredenheid. Op basis van de bevindingen zijn voorstellen geformuleerd voor tevredenheidsnormen, gebaseerd op gemiddelde (on)tevredenheidspercentages en rekening houdend met verschillen in steekproefgrootte. Tenslotte is onderzocht welke variabelen in belangrijke mate bijdragen aan de overall waardering van de huisvesting. Hieruit zijn 26 items naar voren gekomen die sterk van invloed zijn op de tevredenheid over de huisvesting en andere faciliteiten. In het slothoofdstuk zijn de bevindingen samengevat in een overzicht van de belangrijkste overeenkomsten en verschillen in tevredenheid over de organisatie, het werk, de huisvesting en andere faciliteiten, lessen voor managers, methodologische lessen en aanbevelingen voor vervolgonderzoek.
Translated title of the contribution | Responses of end users to their office environment: A cross-case analysis of eight projects |
---|---|
Original language | Dutch |
Place of Publication | Delft |
Publisher | Stichting Kenniscentrum Center for People and Buildings |
Commissioning body | Kenniscentrum Center for People and Buildings & Ministerie van LNV |
Number of pages | 136 |
Publication status | Published - 2006 |
Keywords
- cross-case
- medewwerkertevredenheid
- kantoren
- tevredenheidsindex