ISSHO: Het spijkerjack dat om je geeft

Translated title of the contribution: ISSHO: The denim jacket that cares about you

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Hij stierf tragisch jong, maar bleef onsterfelijk als de Rebel Without a Cause – James Dean, het prototype van de emotioneel verwarde tiener. De film was ook een keerpunt voor zijn broek. Door bluejeans te dragen, gaf hij de banale werkbroek van Levi Strauss in één klap een flinke dosis sexappeal. En zo werd in 1955 denim gelanceerd als mode-item, inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. In 2015, zestig jaar na het uitkomen van de film, lanceerde Levi Strauss (samen met Google) iets nieuws: een ‘intelligent spijkerjack’. Door middel van geleidende stof in de mouw, kun je met gebaren je smartphone
bedienen. Denk hierbij aan het afspelen van muzieken het bedienen van je navigatie-app; best handig gezien het huidige telefoon-verbod-tijdens-het-fietsen in Nederland.
Translated title of the contributionISSHO: The denim jacket that cares about you
Original languageDutch
Pages (from-to)71-74
Number of pages4
JournalTijdschrift Positieve Psychologie
Volume5
Issue number3
Publication statusPublished - 2019

Fingerprint

Dive into the research topics of 'ISSHO: The denim jacket that cares about you'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this